Big Data: Leidse Masterclass voor alumni

Leidse Masterclass Big Data

Leidse Masterclass Big Data

Big Data krijgt de laatste jaren veel aandacht. Onze maatschappij wordt steeds meer data gedreven. De overvloed aan informatie die dagelijks op ons afkomt, lijkt onze agenda meer en meer te gaan beïnvloeden.

Het effectief inzetten van Big Data levert dan ook uiteenlopende kansen en verantwoordelijkheden op.
Maar hoe werkt Big Data precies? En op welke manier kunt u er in uw organisatie uw voordeel mee doen?  Hierover gaat de Alumni Masterclass 'Big Data: van idee naar impact' die de Universiteit Leiden op dinsdag 7 juni organiseert voor haar alumni.


Wat kunt u verwachten?

Tijdens deze masterclass bespreken we hoe verschillende organisaties Big Data in weten te zetten.
Aan de hand van praktijkvoorbeelden maken we inzichtelijk hoe Big Data werkt en op welke manieren Big Data binnen verschillende sectoren wordt toegepast. We kijken welke tools nodig zijn, vergelijken Big Data analyses met traditionele analysemethoden en gaan in op de vraag hoe u Big Data in uw organisatie concreet kunt inzetten.

Inspirerende sprekers bieden u op een laagdrempelige manier een inkijkje in het brede spectrum van ontwikkelingen die er op het gebied van Big Data plaats vinden. Zo gaat u tijdens de masterclass met prof.dr. Joost Kok, drs. Gideon Shimshon en Hugo Koopmans in gesprek over voor uw organisatie belangrijke vragen als het gaat om de toepassing van Big Data.

Deze 4e Leiden Alumni Masterclass wordt verzorgd door de afdeling Alumnirelaties in samenwerking met het Center for Professional Learning van de Faculteit Governance and Global Affairs in Den Haag.


Meer info en aanmelding

Leidse Masterclass voor alumni: 'Big Data: van idee naar impact'
Datum Dinsdag 7 juni
Tijd

19.00 - 21.30 uur (zonder pause)

21.30 - 22.00 uur afsluitende borrel

Kosten €22,50 
Locatie  Kamerlingh Onnesgebouw (Steenschuur 25, Leiden) 
Aanmelden

Meld u direct aan


 

Over de sprekers

Prof.dr. Joost Kok is hoogleraar Computer Science aan Universiteit Leiden en wetenschappelijk directeur van het Leiden Institute of Advanced Computer Science.

Kok is expert op het gebied van informatieverwerking en -analyse. In de afgelopen twintig jaar hielp hij onder meer bij onderzoek naar spelgedrag van kinderen op het schoolplein, opsporing van onregelmatigheden in zorgdeclaraties en verbetering van prestaties van Nederlandse topsporters. Samen met zijn collega's doet hij onderzoek naar en geeft hij advies over data science. Zo vormt hij een onzichtbare, maar ook onmisbare kracht achter allerlei projecten die een grote impact hebben op de maatschappij.

Hij is co- hoofd van het onderzoeksprogramma Algorithms and Software Technology en editor-in -chief van de Natural Computing Journal, hoofdredacteur van Fundamenta Informaticae , redacteur van Theoretische Informatica , redacteur van het tijdschrift van Universal Computer Science , series redacteur van de boekenserie ‘Frontiers in Kunstmatige Intelligentie en toepassingen’ en redacteur van de boekenreeks over Natural Computing.


Drs. Gideon Shimshon is het hoofd van het Centre for Innovation van de Universiteit Leiden, een universitaire denktank die ondernemende projecten op het snijvlak van onderwijs, technologie en maatschappij zowel onderzoekt als uitvoert.

Tijdens de afgelopen paar jaar was Gideon medeoprichter van het Leiden Online Learning Lab, wat beschouwt hoe online leeromgevingen het bereik van de universiteit kunnen vergroten en verbeteren en nieuwe educatieve landschappen met een bereik van meer dan 500.000 studenten per jaar kunnen cultiveren, en van het Peace Informatics Lab, een kenniscentrum voor wetenschappers en mensen uit de beroepspraktijk die geïnteresseerd zijn in de toepassing van Big Data analyse op het gebied van vrede en recht.

Hij behaalde zijn MSc aan de Universiteit van Amsterdam, woont in Den Haag, en werkte eerder bij de World Bank en als strategy consultant bij Accenture voordat hij bij de Universiteit Leiden kwam werken.


Hugo Koopmans heeft 18 jaar ervaring in het vakgebied van datamining en predictive analytics. Als Chief Data Scientist is hij het eerste aanspreekpunt binnen DIKW Groep als het gaat over het creëren van waarde met data.

Hij heeft meer dan 15 jaar ervaring op het gebied van datamining, nu genaamd datascience. Hij is gespecialiseerd in de ontwikkeling van beslissingsondersteunende modellen voor het voorspellen van klantgedrag met behulp van datamining technieken en heeft een bewezen track record in het ontwikkelen van data gedreven klantcontact strategieën.

De laatste jaren is zijn ambitie gericht op big data analytics en social media & netwerk analytics. Het grasduinen in ongestructureerde content zoals tekst, video, foto's en sociale netwerken brengen nieuwe inzichten en mogelijkheden in klant profileren en online klantreizen.
In de hoedanigheid van Chief Technology Officer is hij betrokken bij Sensingclues.com, een start-up die zich richt op het ontwikkelen van een anti-stroperij oplossing door middel van early warning" sensor technologie en een "Quick Response" mobile applicatie.

 


Laatst Gewijzigd: 27-05-2016