Alumni masterclass Effectief in Verandering

Op 3 november 2015 organiseerde de Universiteit Leiden de tweede Leidse Masterclass voor alumni, waarin ditmaal het thema ‘Effectief in verandering’ centraal stond. Hieronder vind u een kort verslag en de links naar de 3 presentaties van deze avond.

Programma

De 2e Leiden Alumni Masterclass werd verzorgd door de afdeling Alumnirelaties in samenwerking met het Center for Professional Learning van de Campus Den Haag.

Gedurende de avond werden er verschillende manieren besproken om naar verandering te kijken en te kijken wat er wel of niet nodig is om een verandering te begeleiden. Ook werd er ingegaan op wat ‘lerende organisaties’ zijn, hoe ze werken en wat het van professionals vraagt om in zo’n lerende organisatie actief te zijn.


De presentaties

De masterclass bestond uit 3 presentaties:

Het verandertraject Sales binnen Air France/KLM

door Anouk van Valk, Learning Consultant en Leon Weerts, Leader Sales Excellence & Change Manager

Leiding geven aan verandering: Ontwerpen en ontwikkelen

door mr. dr. Joris van der Voet, Assistant Professor in Public Management aan de Universiteit Leiden, Campus Den Haag

Effectief in veranderen

door prof. dr. mr. Jan Adriaanse, hoogleraar Turnaround management aan de Universiteit Leiden

en aansluitend de paneldiscussie met de zaal. Professor Adriaanse rondde de masterclass af met een korte uiteenzetting van de Blue Ocean Strategy.

De drie presentaties vind u hieronder.

Vragen tips en contact

Mocht u vragen hebben over de Leiden Alumni Masterclasses, of suggesties voor onderwerpen hiervoor vernemen we die graag, en kunt u mailen naar Alumnirelaties van de Universiteit Leiden info@alumni.leidenuniv.nl

Laatst Gewijzigd: 05-11-2015